חדשות

שירות חדש בצפון: נפתחה מרפאה לראומטולוגיה בביה"ח "פוריה"

פרופ מיכאל אהרנפלד מהמרכז הרפואי "שיבא" ינהל את המרפאה החדשה, שנחנכה כחלק משיתוף פעולה פעולה בין שני בתי החולים

פרופסור מיכאל אהרנפלד, מומחה לרפואה פנימית וראומטולוג בכיר במרכז הרפואי שיבא בתל-השומר, מונה כאחראי של המרפאה החדשה לראומטולוגיה שנפתחה בשבוע שעבר במרכז הרפואי פוריה בטבריה. היחידה החדשה היא פרי שיתוף פעולה בין שני המרכזים הרפואיים. פרופסור אהרנפלד יגיע לפוריה אחת לשבועיים, כדי להעניק שירות וייעוץ במסגרת מרפאות החוץ של בית החולים ולדאוג לטיפול במאושפזים במחלקות פנימית ואורתופדית.

מימין: פרופ' מיכאל ארנפלד וד"ר יוני פרבשטיין (צילום: מיה צבן)

מימין: פרופ' מיכאל ארנפלד וד"ר יוני פרבשטיין (צילום: מיה צבן)

פרופסור אהרנפלד ציין, כי מדובר בשיפור משמעותי לציבור באזור הצפון, מכיוון שכעת יוכלו לקבל ייעוץ ואבחון בתחום מחלות המפרקים בסביבתם הקרובה.

יש למעלה מ-100 מחלות מפרקים שונות, הדגיש פרופסור אהרנפלד; "כשמדובר במחלת מפרקים דלקתית הסימנים הם כאבים, נפיחות, הגבלת תנועה, ולעתים אף עיוותים. חשוב לכן, לבדוק ולאבחן את המחלה מוקדם ככל האפשר. בשנים האחרונות מיוצרות תרופות חדשות להן השפעה בולטת על מהלך המחלות הללו ותסמיניהן. התרופות חוללו מהפך בטיפול במחלות המפרקים ובאיכות החיים של המטופלים".

הקבוצה השנייה בשכיחותה כוללת כוללת מחלות ניווניות שחיקתיות, המתבטאות בשחיקת הסחוס בגיל המבוגר. לפי מחקרים, רוב האוכלוסייה תסבול ממידה כזו או אחרת של שחיקה במוקדם או במאוחר בחייה ובקבוצת מחלות זו ניתן לטפל בסימפטומים של המחלה.

ד"ר יוני פרבשטיין, מנהל המרכז "פוריה", אמר כי הוספת השירות הראומטולוגי תאפשר להציע אבחון מלא וטיפול מלא למטופלים. הוא ציין כי פרופ' אהרנפלד גם ידריך רופאים ויהיה זמין לייעוץ לרופאים במשך השבוע.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופסור מיכאל אהרנפלד,  ראומטלוגיה,  המרכז הרפואי "שיבא",  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות