חדשות

ה-FDA נגד התמכרות למשככי כאבים: יפקח על מרשם תרופות נרקוטיות

תרופות משככות-כאבים, שהחומר הפעיל בהן שייך לקבוצת האופיואידים, הפכו לנרשמות ביותר בארה"ב, ונחשבות לממכרות מאוד

צוות מומחים של ה-FDA האמריקאי המליץ בסוף השבוע להטיל פיקוח הדוק ומגבלות על הדרך שבה רופאים רושמים למטופליהם משככי-כאב נרקוטיים המכילים הידרוקודון (hydrocodone). תרופות אלו נחשבות לממכרות מאוד ובשנים האחרונות אף הפכו לנרשמות ביותר בארה"ב. הפיקוח והמגבלות האחרות צפויים להיכנס לפועל בתחילת 2014.

בדצמבר הקרוב, מסר מינהל המזון והתרופות, ייקבע באופן רשמי כי תרופות מכילות הידרוקודון יסווגו באורח שונה מזה הנוכחי ומספר הרופאים-מומחים שיורשה לרשום אותן יוגבל. כמו כן, יוטלו הגבלות על מספר המרשמים החוזרים והמחודשים שרופאים יכולים לספק למטופליהם באופן אוטומטי. על המטופלים יהיה להגיע בעצמם לבית המרקחת כדי לרכוש אותן, והרופאים לא יוכלו עוד לספק מרשם כזה בהוראה טלפונית.

המהלך החדש הוא חלק משינוי מדיניות חד בנוגע לתרופות אלה - לאחר כעשור של דיונים ומחלוקות בקרב המומחים. השאיפה כעת היא להטיל פיקוח הדוק יותר על רישום סוג זה של תרופות לשיכוך-כאבים, בדומה לפיקוח ההדוק שקיים כיום לגבי משככי-כאב רבי עוצמה יותר, כמו OxyContin או מורפין.

משככי הכאב הנרקוטיים מכילים שילוב של הידרוקודון ותרופת OTC כמו אצטמינופן או אספירין. בארה"ב הם נמכרים כתרופות גנריות או בשמות-מותג כמו Vicodin או Lortab. הרופאים רושמים תרופות אלו לטיפול בכאבים שמקורם בפציעות קשות, דלקות מפרקים, כאבי גב תחתון ובעיות אחרות כמו עקירת שיניים.

השינוי במדיניות ה-FDA בהקשר זה מיועד להפחית את מספר החולים המשתמשים בתרופות נפוצות וממכרות אלו, שבמקרים רבים משיגים את המרשמים מבלי להגיע פיסית לרופא.

ב-2011 רשמו רופאים בארה"ב מעל 131 מיליון מרשמים לתרופות שהכילו הידרוקודון – מה שהפך קבוצה זו של תרופות לנרשמת ביותר על ידי רופאים במדינה. תרופות אלה משתייכת למשפחת ה-Opioids הכוללת גם את הסם הקשה הרואין, וכן קודאין ומתדון.

המרכז לבקרת מחלות (CDC) הודיע בתחילת השנה כי מינון יתר של תרופות נרקוטיות מסוג זה הביא לעלייה של פי 3.5 במספר מקרי המוות של גברים בין 1999 ל-2010 ופי 5 בקרב נשים שנטלו את התרופות.

"ה-FDA מודאג מאד מהשימוש המופרז או השגוי במוצרים נרקוטיים – מצב שכבר מתקרב למגיפה בכמה ממדינות ארה"ב", מסרה ד"ר ג'אנט וודקוק, העומדת בראש יחידת הפיקוח (רגולציה) על תרופות בארגון.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  אופיואידים,  משככי כאבים,  הידרוקודון
תגובות