חדשות

ועדת סל התרופות דנה בתחומי האורתופדיה, נויורולוגיה, גסטרו, כאב וראומטולוגיה

הוועדה העניקה את הדירוג הגבוה ביותר רק ל"דואודופה", טיפול במחלת הפרקינסון; שמונה תרופות נוספות קיבלו את הדירוג השני בחשיבותו וצפויות לעבור לשלב הדיונים הבא

הישיבה הראשונה של ועדת סל התרופות לשנת 2016 (צילום: משרד הבריאות)

ועדת סל התרופות לשנת 2016 העניקה בישיבת העבודה החמישית שלה, שנערכה ב-19 בנובמבר, את שני הדירוגים הגבוהים בסולם שלה (A9 ו-A8/9) לתשע תרופות נוספות, שעברו בכך לשלב הבא בדיוני התעדוף.

אתמול (ב') פירסמה הוועדה את עיקרי ההחלטות מישיבה זו. מבין ה-9, רק תרופה אחת קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר. בישיבה זו דנה הוועדה בבקשות להכללה של 24 תרופות, מתחומי האורתופדיה, נוירולוגיה (פרקינסון ואפילפסיה), גסטרואנטרולוגיה, כאב וראומטולוגיה (פסוריאזיס).

התרופה היחידה שקיבלה את הדירוג הגבוה ביותר A9 היא דואודופה, לטיפול במחלת פרקינסון.

התרופות והטכנולוגיות מתקדמות שקיבלו את הדירוג השני בסולם (A8/9) הן:

  • הטיפול Continuous Enhanced Circulation Therapy למניעת VTE.
  • גירוי מוחי עמוק לסובלים מאפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי.
  • Dificlir - תכשיר לטיפול בזיהומים מסוג Clostridium difficileי (C difficileי), associated diarrhea. הוועדה ביקשה התייחסות המומחים לגבי חשיבות הטיפול ורצף הטיפול בחולים.
  • Gattex לטיפול בתסמונת ה-SBSי (Short bowel syndrome).
  • Humira - התכשיר כבר כלול בסל לטיפול ב-AS , PsA , JIA, מחלת קרוהן, קוליטיס כיבית והבקשה השנה היא להוסיף למסגרת הסל גם טיפול ב-non radiographic severe axial spondyloarthritis.
  • דירוג זהה לאותה בעיה רפואית ניתן ל-Enbrel.
  • Stelara – התכשיר כבר כלול בסל לטיפול בפסוריאזיס והבקשה השנה היא להרחיב את מסגרת ההכללה גם לטיפול ב-psoriatic arthritis כקו טיפול מתקדם ולאחר כישלון טיפולי קודם ב-anti TNF.
  • Targin- לטיפול בכאב הכלול במסגרת הסל בהגבלות מסוימות ועתה הוגשה בקשה להרחבת הכללה שלו.

לגבי הבקשה להכללת בוטוקס קבעה הוועדה בהחלטתה, כי התכשיר כבר כלול בסל בהתוויות מסוימות לשם טיפול בהקלה סימפטומטית של עווית העפעף (Blepharospasm), או בהפרעות של עצב VII בחולים מעל גיל 79; לטיפול בעווית של מחצית הפנים ובפגיעה מוקדית נלווית במתח השרירים (associated focal dystonia) וכן לתיקון פזילה בחולים מגיל 79 ומעלה; להפחתת הסימנים והתסמינים של פגיעה צווארית במתח השרירים (cervical dystonia) במבוגרים; בטיפול בדפורמציה של כף הרגל הנובעת מספסטיות בילדים הסובלים משיתוק מוחין מגיל שנתיים ומעלה; בספסטיות פוקאלית בגפה העליונה הנובעת משבץ מוחי; טיפול באי שליטה במתן שתן בחולים עם שלפוחית שתן נוירוגנית על רקע פגיעה יציבה מתחת לצוואר בחוט שדרה או על רקע טרשת נפוצה. הבקשה השנה היא להכללתה בסל גם לטיפול בספסטיות ממוקדת בגפה התחתונה על רקע שבץ במבוגרים. הוועדה ביקשה לקבל התייחסות לתעדוף ההתוויה מהמומחים לשיקום, וכן הגדרות לתתי אוכלוסיות. זאת, כדי שהבקשה תעלה לדיון חוזר לאחר קבלת ההתייחסות המבוקשת.

עד כה ניתנו דירוגים ל-149 תרופות וטכנולוגיות, 11 מהבקשות קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר.

לעיקרי ההחלטות האחרונות לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  ועדת סל התרופות 2016,  דירוג,  תרופות,  דואודופה,  יומירה
תגובות