• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

משרד הבריאות ידרוש מכל קופות החולים להגיע להסדרי בחירה עם עוד בתי חולים

בנוסף, הקופות יממנו טיפולים למבוטחיהן גם בבתי חולים שאינם בהסדר, במיוחד לחולים שנאלצים להמתין זמן רב לטיפול או לנסוע לשם קבלתו לבית חולים מרוחק

בדיקות וטיפול רפואי בבית החולים קרוב לבית. אילוסטרציה

משרד הבריאות עומד לדרוש מארבע קופות החולים להרחיב עבור מבוטחיהן את הסדרי בחירת בית חולים לשם טיפול. בדיקה שערך המשרד העלתה כי "מכבי" מאפשרת למבוטחיה לקבל את הטיפול ביותר בתי חולים שבסמוך למקום מגוריהם. כך דיווח ביום ו' ynet בכתבה של רותם אליזרע

בעקבות הבדיקה, נמסר בדיווח, עומד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן "להוביל מהפכה באפשרויות הבחירה בבתי־החולים. בשלב ראשון ידרוש משרדו מכל קופות החולים להגיע להסדרים עם בתי חולים נוספים לאלה שכבר נמצאים בהסדר זה עימן. בשלב השני, ייאלצו הקופות לממן טיפולים למבוטחיהן גם בבתי חולים שאינם בהסדר, במיוחד לחולים שנאלצים להמתין זמן רב לטיפול או לנסוע לשם קבלתו לבית חולים מרוחק ממגוריהם.

על פי ההסדרים שקיימים כיום, הקופות משלמות לבתי החולים שעימם הן נמצאות בהסכם עבור כל חולה-מבוטח המגיע אליהם. בדרך כלל המבוטח יכול לקבל את הטיפול רק בבתי חולים הכלולים ברשימת הסדרי הבחירה של הקופה שלו, למעט במקרי חירום.

בבדיקה שערך משרד הבריאות בארבעה בתי חולים נמצא כי עבור חולה המתגורר בקריית גת, ארבעת בתי החולים הקרובים למקום מגוריו הם ברזילי באשקלון, אסותא באשדוד, קפלן ברחובות וסורוקה בבאר שבע. אם קופה מסוימת נמצאת בהסדר רק עם אסותא וסורוקה ולא עם ברזילי וקפלן, למבוטח שלה יש אפשרות בחירה רק בשניים מתוך ארבעת בתי החולים הקרובים לביתו.

בדיווח נמסר כי על פי נתוני משרד הבריאות, קופת חולים "מכבי" מאפשרת ל־90% ממבוטחיה לקבל מענה בארבעת בתי החולים הקרובים ביותר למקומות מגוריהם, "לאומית" מאפשרת ל־75% ממבוטחיה, "מאוחדת" ל-57% וה"כללית" ל-5% בלבד.

ליצמן מסר: "ביצענו בדיקה מקיפה של הסדרי הבחירה בין קופות החולים והם יפורסמו בשקיפות ובקביעות לציבור. המצב כפי שהוא כיום דורש התערבות שלנו והוא לא יכול להישאר כך. לא סביר שאדם מנוע מללכת לבית חולים הנמצא בסביבת מגוריו הקרובה ביותר ועליו להיטלטל לבית חולים מרוחק. קופות החולים מבינות זאת ובכוונתנו לפעול יחד איתן כדי לשנות את המצב".

נושאים קשורים:  הסדרי בחירה,  קופות החולים,  קופת חולים מאוחדת,  חדשות,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  שירותי בריאות כללית,  מכבי שירותי בריאות
תגובות