• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

מחיר ההקלדה: עשרות אלפי ישראלים נפגעים בכף היד בשל שימוש בטלפון נייד

בעקבות המחסור במומחים בתחום, האיגוד הישראלי לכירורגיית כף היד דורש ממשרד הבריאות לקדם את הקמתן של מחלקות לכירורגיית היד בבתי החולים ולהוסיף תקנים לקופות החולים

כירורגיה של כף היד. אילוסטרציה

לפחות 55 אלף ישראלים סבלו בשנת 2018 מפגיעות בכף היד בעקבות שימוש בטלפונים הניידים. כך עולה מבדיקה שערך האיגוד הישראלי לכירורגיית כף היד. דיווח על כך הופיע אתמול (א') ב-ynet.

ד"ר שי לוריא, יו"ר האיגוד, אמר: "הטלפונים הניידים מגבירים את הפגיעה בכף היד בצורה דרמטית. אין היום אנשים שלא משתמשים בטלפונים כל הזמן. מחקרים הוכיחו כי השימוש המתמיד במכשירים הניידים גורם לבעיות בידיים של כולם ורבים סובלים מכאב. עקב כך - הוא שכיח יותר משנדמה לנו".

ד"ר לוריא פירט את הנזקים האפשריים שיכולים להיגרם לכף היד משימוש מופרז במכשירים אלה: בעיות בגידים ובעצבים, דלקות מפרקים, החמרה בתסמונת התעלה הקרפלית, הפרעה בתחושה באצבעות וביכולת התפקוד של האגודל. חלק מהבעיות הן החמרה של בעיה קיימת, למשל שילוב של דלקת פרקים קיימת עם שבר בשורש כף היד, וכל זאת יחד עם שימוש היתר במכשירים הניידים.

כפי שדווח בדוקטורס אונלי, בישראל קיים מחסור חמור בכירורגים של כף היד, הם אינם מצויים בכל בתי החולים ועוד יותר מורגש המחסור באלה שיודעים להעניק לפצועי כף יד טיפול מיידי וראשוני בקהילה. ד"ר לוריא חזר והתריע על כך שתחום מקצועי זה "מוזנח בארץ. אנחנו עושים מאמץ מתמשך כדי לעורר את מודעות הציבור לבעיה".

ב-24 ביוני יקיים האיגוד כנס חירום שבו תופנה דרישה למשרד הבריאות לקדם את הקמתן של מחלקות לכירורגיית היד בבתי החולים והוספת תקנים לקופות החולים. כיום בישראל רק 70 כירורגים מומחים בתחום. על פי נתוני ארגון "בטרם", כ-36% מכלל הפניות לחדרי מיון ולמחלקות מלר"ד בשנה שעברה היו בגלל פגיעות בכף היד.

בדיווח נמסר כי האיגוד שיגר מכתב למנכ"ל משרד הבריאות, שבו ציין כי בבתי החולים "סורוקה", "מאיר" ו"העמק, אין כונן כירורגיה של היד. ב"בילינסון" - רק בחלק מהחודש. בכל ימות השנה יש כונן בתחום הזה ב"הדסה", ברמב"ם, ב"וולפסון" וב"אסף הרופא". ב"שיבא" - שני כוננים ליום.

נושאים קשורים:  טלפון נייד,  פגיעה בכף היד,  איגוד הישראלי לכירורגיית כף היד,  ד"ר שי לוריא,  חדשות,  הקלדה
תגובות
אנונימי/ת
03.06.2019, 20:57

מדינת חלם. בביה״ח קפלן הייתה מחלקה מפוארת לכירורגית כף יד שהוקמה ע״י פרופ׳ קסלר ז״ל הראשונה בארץ. המחלקה פורקה ע״י הנהלת ביה״ח וקופת חולים. עכשיו מספרים לנו שצריך מחלקה כזו ??