קנאביס

תוצאות טובות בהקלת כאב לאחר שימוש במוצרים המבוססים על פרח קנאביס טהור

מחקר זה כלל עשרות אלפי תגובות של מטופלים עם קנאביס רפואי להקלת כאבים מסוגים שונים לאחר השימוש, וניסה לדייק את השפעת הקנאביס על עוצמת כאב רגעי ועל תופעות הלוואי כתוצאה מהשימוש

הספרות הרפואית הקיימת מכילה מידע דל בנוגע לשונות של הקלת כאב ותופעות לוואי לאחר שימוש במוצרי קנאביס נפוצים שונים, הזמינים מסחרית.

מטרתו של מחקר זה הייתה לזהות כיצד קנאביס משפיע על עוצמת כאב רגעי, ואילו מאפייני מוצר חוזים בצורה הטובה ביותר את התגובה לטיפול. המחקר התבסס על מסד הנתונים הגדול ביותר בארצות הברית בתחום תגובות בזמן אמת ותופעות לוואי, המדווחות על ידי משתמשי קנאביס במפגשים בהנחיה עצמית של המטופלים, תחת תנאים טבעיים.

בין התאריכים 6 ליוני, 2016 ועד 24 לאוקטובר, 2018, 2,987 מטופלים השתמשו ביישומון (אפליקציה) ייעודית בשם ReleafApp בכדי לתעד 20,513 מקרים של השפעת מתן קנאביס על עוצמת כאב רגעי. עוצמת הכאב סווגה ל-5 קבוצות: כאבי שרירים ושלד, כאבים במערכת העיכול, כאב עצבי, כאבי ראש או כאב שאיננו ספציפי.

ההפחתה הממוצעת בכאבים הייתה 3.10 נקודות בסולם חזותי שנע בין 0-10 (סטיית תקן 2.16, הפרש ממוצע בין סטיות התקן של שתי הקבוצות [ערך d]-י1.55, P<0.001). שימוש בפרח קנאביס טהור היה קשור להקלת כאב גדולה יותר ביחס למוצרים אחרים, ורמות גבוהות יותר של טטרה-הידרו-קנאבינול (THC) היוו את גורם החיזוי החזק ביותר לשיכוך כאב ולשכיחות של תופעות לוואי בכל 5 קבוצות הסיווג. לעומת זאת, רמות קנאבידיול (CBD) לא היו קשורות באופן כללי להקלת כאב, פרט לקשר שלילי בין CBD לבין הקלת כאבים במערכת העיכול וכאבים שאינם ספציפיים.

החוקרים הסיקו שממצאים אלה מצביעים על תועלות של טיפול עם קנאביס רפואי המוכוון על ידי המטופלים עצמם, כטיפול ברמת ביניים בכאבים. עם זאת, הם מציינים שיעילות הטיפול וביטויין של תופעות הלוואי משתנות לפי מאפייני המוצר המסוים בו נעשה שימוש.

מקור: 

Li, X. et al. (2019). Complementary Therapies in Medicine.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0965229919308040

נושאים קשורים:  קנאביס,  כאב,  מחקרים
תגובות
18.09.2019, 21:07

חבל מאוד שאני לא מוצא מישהו שיוכל להמליץ קנאביס עבור תופעות שריפה בכל הגוף מבעיה עיצבית בעקבות מחלה שהחלה כמהלופטיה צווארית וממשיכה גרוע יותר ויותר עם הזמן .אני היום עם 600 מ"ג פנטניל בהחלפה כל 48 שעות ולא משפיע אלא רק על הכאבים בצוואר וגב לאורכו .